Opening Anna Home - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Maarten Stoffels - WaarBenJij.nu Opening Anna Home - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Maarten Stoffels - WaarBenJij.nu

Opening Anna Home

Door: Maarten Stoffels

Blijf op de hoogte en volg Maarten

04 November 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

Zaterdag 3 november is Anna Home officieel geopend. Tijdens de voorbereiding kreeg ik de vraag om van alle kinderen een foto te maken en dat gaf me de gelegenheid om ze een paar keer extra op te zoeken. Bij een van die bezoeken trof ik ze aan tafel en ik kan het niet laten de eerste twee foto’s bij te voegen van gelukkige kinderen aan de soep. Het resultaat van mijn gefotografeer is het fraaie bord op foto 3 dat nu in het huis hangt. Er ontbreekt nog één kind van de 25.
De opening was door Boldsaikhan groot opgezet en had als belangrijkste reden bekendheid te geven aan zijn werk en zo de relaties met de overheid en anderen te intensiveren. Het huis werd versierd met ballonnen (foto 4 en 5) en op de buitenkant kwamen plakletters met de tekst “Start van de NGO All for children, 3 november 2007” (foto 6). Binnen werden tafels met eten klaar gezet (foto 7).

De gouverneur was uitgenodigd om een lint door te knippen, maar hij kwam helaas niet. Daarom mochten Boldsaikhan, de buurvrouw van de politie en ik dat doen. (foto’s 8 en 9). Die politiemevrouw is een heel bijzonder mens. Zij heeft al maanden een van de kinderen in huis, het meisje Ganchimeg over wie ik in de eerste aflevering op deze site schreef. “Mijn kinderen studeren in Ulaanbaatar en het werd wat stil in huis.”
De lokale televisie was er bij, zodat heel Choibalsan nu kan weten wat er gebeurt. Boldsaikhan werd geïnterviewd (foto 10) en de gasten kregen worst, salade en taart. (foto 11)

Het huis is er nu dus ook officieel. In record tempo is iets heel bijzonders tot stand gekomen dankzij fantastisch leiderschap van Boldsaikhan en dankzij geld uit Nederland, dat door een heleboel mensen bij elkaar gebracht is. Het komt er nu op aan om dit in stand te houden en ervoor te zorgen dat de kinderen de kans krijgen om een zelfstandig bestaan op te bouwen. Die kans was er een paar maanden geleden nog niet!

Tot slot nog een paar foto’s van de binnenkant van het huis.

  • 04 November 2007 - 07:21

    K:

    wat een prachtig feest en jij in vol ornaat! die ene foto komt er toch nog wel bij he?

  • 07 November 2007 - 11:14

    Nel En Jan,:

    Een late reactie van onze kant omdat ik nu pas deze site ontdekt heb, we zetten deze site wel op het bureaublad, zodat we hem ala minuut kunnen oproepen.Overigens hebben wij het idee dat de kleur bruin jou niet zo flatteert.Fijn om te zien dat de kinderen zo gelukkig zijn, (stralende "bekkies")

  • 18 November 2007 - 14:21

    Karel:

    Wat een fantastisch resultaat, blijde kindergezichten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Maarten

De straatkinderen in Choibalsan hebben uw hulp nodig. Giro 723790 t.n.v. M. Stoffels

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1110
Totaal aantal bezoekers 9768

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: